как да убеждаваме
Здраве

Как да убеждаваме? 40 техники които работят!

Убеждаването е важно умение в живота, защото ни позволява да влияем на хората около нас по ефективен, етичен и конструктивен начин. Колкото по-бързо го усвоим,толкова по-успешни ще бъдем! Така че да не губим време! Ето няколко основни причини защо:

Подобрява междуличностната комуникация – Умението да представяш своите идеи ясно и убедително изгражда доверие и разбиране.

Помага в професионалната реализация – Успешните преговори, продажби, ръководене на екип или защита на проект изискват убедителност.

Укрепва личните връзки – Чрез убеждаване можеш да изразяваш нуждите си без конфликти и да влияеш позитивно на решенията на близките си.

Защита от манипулация – Когато познаваш техниките на убеждаване, можеш да ги разпознаваш и неутрализираш, когато се използват срещу теб.

Променя нагласи и поведение – Ако искаш да вдъхновиш другите, да мотивираш или да създадеш положителна промяна, убедителната комуникация е ключът.

Или както се казва – „убеденият човек е този, който сам избира да следва твоите идеи.“

40 техники как да убеждаваме, които работят

Съгласуване и водене – Първо се напасваш към поведението на другия, после го водиш към желаното поведение.

Техника на „крак във вратата“ – Първо се иска малка услуга, след това по-голяма.

Техника на „врата в лицето“ – Първо се иска прекалено голяма услуга, за да изглежда следващата по-малка по-приемлива.

Закотвяне (анкоринг) – Свързване на определена емоция или реакция с даден стимул.

Рамкиране (фрейминг) – Представяне на една и съща информация по различен начин за промяна на възприятието.

Правило на реципрочността – Хората чувстват нужда да отвърнат на направено добро.

Принцип на недостига – Създаване на усещане за ограниченост или дефицит, за да се засили интересът.

Огледално поведение – Незабележимо копиране на жестовете и позата на събеседника за изграждане на доверие.

Социално доказателство – Подчертаване на поведението на другите като пример за подражание.

Влияние чрез авторитет – Използване на експертност или статус за постигане на съгласие.

Принцип на последователността – Хората се стремят да действат в съответствие с минали решения.

Емоционално оцветяване – Използване на емоционално наситен език за влияние върху възприятията.

Позитивно подсилване – Награждаване на желаното поведение, за да се повтори.

Негативно подсилване – Премахване на неприятен стимул при правилно поведение.

Проекционна техника – Приписване на свои мисли или чувства на другия.

Преформулиране на възражения – Промяна на контекста или значението на възражение, за да стане приемливо.

Двоен избор (двойно обвързване) – Предлагане на два избора, и двата водещи до желания резултат.

Етикетиране – Даването на положително определение, за да се предизвика съответно поведение.

Мълчание – Умишлени паузи за създаване на напрежение и получаване на повече информация.

Техника „крак в устата“ – Проява на уязвимост за предизвикване на емпатия.

Принцип на контраста – Представяне на две различни опции, за да изглежда едната по-добра.

Още начини как да убеждаваме

Предполагаемо съгласие – Говорене, сякаш съгласието вече е дадено.

Подсъзнателни внушения – Вмъкване на предложения в разговора без пряка заповед.

Страх и облекчение – Създаване на страх, после бързо облекчение, за създаване на доверие.

„Да“-последователност – Поредица от въпроси с очаквано „да“ преди основната молба.

Повторение – Многократно повтаряне за вграждане в съзнанието.

Ехиране – Повтаряне на последните думи на събеседника за създаване на близост.

Създаване на общи цели – Създаване на усещане за съюз в интересите.

Прожектиране в бъдещето – Говорене така, сякаш желаното вече се е случило.

Разказване на истории – Използване на метафори или разкази за подсъзнателно въздействие.

Техника на разсейването – Отклоняване на вниманието от възраженията.

Прекъсване на шаблона – Нарушаване на рутинно поведение за събуждане на вниманието.

Постепенна десенсибилизация – Постепенно въвеждане на тема, за да се намали съпротивата.

Използване на името на събеседника – Повишава ангажираността и вниманието.

Създаване на общ враг – Обединяване чрез противопоставяне на нещо външно.

Създаване на зависимост – Каране на човека да усеща нужда от твоята подкрепа или знания.

Парадоксално намерение – Насърчаване на нежелано поведение, за да се постигне обратен ефект.

Косвено сравнение – Внасяне на позитивно внушение чрез индиректно сравнение.

Предпоставки във въпроси – Скрито вграждане на идеи чрез формулировката на въпроси.

Контролирано разкриване – Споделяне на лична информация, за да се изгради доверие.

Надяваме се, че тези техники ще ви послужат добре. Имаме и още една бонус техника, която ще споменем след малко. Но е важно да кажем едно: ние сме тук, на този свят, преди всичко за да го направим по-добър. Всяка лоша постъпка, манипулация или егоизъм създават лоша репутация, последици и карма.

А доверието и добрата репутация са неделима част от успешното убеждаване!

Затова ползвайте придобирите знания само за да помагате на хората и да ги вадите от заблуда., или ако сте сигурни, че плана ще доведе до нечие благо.


Бонус трик как да убеждаваме:

Вярвайте, че ще стане. Вашата убеденост ще убеди другия.

Успех! 🍀

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *